En Carlus publica el seu nou EP i el presenta a Barcelona

  • En Carlus ha publicat tres temes nous en un EP que porta el títol de «Vol. 1»
  • El presentarà el proper 22 de maig al Paral·lel Club
  • L’acompanya un videoclip del tema «Manifest generacional»

En Carlus ens torna a compartir la seva música, tan sols uns mesos després de l’estrena del seu primer LP «La Cova» (Kasba Music, 2025). En aquesta ocasió, es tracta d’un EP on, sota el títol «Vol. 1«, el cantautor maresmenc s’endinsa de ple en les sonoritats del folk/rock. El treball es va gravar a inicis d’aquest any a «El Colmado» de Barcelona i promet ser la primera entrega d’un seguit de llançaments amb els quals En Carlus pretén connectar amb les influències que configuren l’univers sonor de la seva música d’autor. Obre «Manifest Generacional», segurament la cançó més política del disc, a la que segueix «Epíleg», un country de manual sobre ruptures i carretera; acabant amb «No hi ha justícia», un blues fosc sobre la impossibilitat d’equanimitat dins aquest sistema.

Amb «Manifest Generacional» en Carlus assumeix el deure que tants cantautors folk han realitzat en el seu moment de donar veu i posar paraules als somnis, anhels i pors de tota una generació, de la qual l’autor forma part. En aquest cas, es tractaria de totes aquelles persones nascudes als anys ’90 (incloent-hi alguns dels ’80 tardans i els primers del segle XXI), tota una generació nascuda en una època de certa estabilitat i pau social, representada en el videoclip que l’acompanya en una habitació que simbolitza aquesta bombolla on tot el que succeïa estava bé i no existien els problemes, pors i preocupacions. En algun moment de les nostres vides, tal com il·lustren les pantalles que es reparteixen per l’habitació, aquesta bombolla es va trencar i va tocar fer front a la nostra vida adulta, lluitant pels nostres somnis i anhels: som una generació que va presenciar la crisi del 2008, l’ascens del 15M, les vagues generals, la quarta onada del feminisme o el procés sobiranista català; hem celebrat unes poques victòries i hem sofert les àrdues derrotes: el món que ens hem trobat d’adults està marcat per la violència, la precarietat, la crisi climàtica i l’ascens dels discursos d’odi. Però sempre hi ha esperança.

En Carlus presentarà el seu nou EP a la Sala Paral·lel Club de Barcelona el pròxim 22 de maig acompanyat del cantautor folk barceloní Biel Martí.

Cistella de la compra
Desplaça cap amunt